28 September 2013

REVIEW : ELIANTO MASK SHEET & EYE PRIMER




ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA




Hai pengunjung blogku yang cantik manis dan kacak segak.
Terima kasih singgah di blog milik
 CIK UNMA OFFICIAL BLOG



:)




Motif sangat lukis gambar senyum, hihi. Sepatutnya entri kebabom ini dah wujud berminggu-minggu lalu. Tetapi disebabkan aku terlalu rajin, maka tersimpanlah dalam fikiran aku. Datang seru baharulah jari-jemari rajin nak bertukang keletak keletuk. 




Anak siapalah suka tangguhkan kerja? Hahaha. Apa-apa pun ini amaran manja dari aku.




Tiada iklan berbayar. Review percuma. Iklhas dari hatiku yang suci.
Hahahaha.




Kali ini aku nak berkongsi pendapat sebagai pengguna Elianto. Sekali lagi amaran daripada  aku :




Tiada  hubungan skandal terlarang mahupun paksaan ala-ala Izzah 'Ombak Rindu' sebagai pengguna Elianto. Seru sudah datang, marilah kita bergembira dengan Elianto yang kehijau-hijauan damai warna temanya.




Memang damai apabila tengok berderet produk Elianto. Terasa nak melompat keriangan sungguh. Semua comel, cantik dan gebu. Mahu sahaja bawa pulang semua ke rumah. Berangan teramat. Hahaha.




Aku selalu jugak buat catwalk depan kedai Elianto. Tapi jarang singgah. Tak tahulah kenapa, mungkin tak bertemu jodoh agaknya. Kikiki. Pernah sekali dua sahajalah aku singgah. 




Kali pertama, teman kawan aku beli barang. Kali kedua, aku yang menggedik cari Mask Sheet (topeng comel di bawah mata). Aku pilih Brightening Eye Zone Treatment Patch.  Harga? Aku pun tak ingatlah, dah lupa. Maaf, kauorang kena survey secara berdikari pasal harga Mask Sheet Elianto.


 Brightening Eye Zone Treatment Patch



Aku selalu bersengkang mata, jadi burung hantu jadian. Lepas itu mula menternak aura kehitam-hitaman sembap di bawah mata. Panda pun mesti tergelak tengok mata aku, mengalahkan mata diaorang. Wakaka. Jadi, sebelum tidur aku pakai. Memang sejuk dan rasa tenang sangat. Setiap kali pakai, aku mesti mengantuk. Apakah ini bonus tambahan dari Elianto sebagai tanda penghargaan membeli produk mereka? Hahaha. 



Kepuasan? Sangat berpuas hati dan terbaik. Bangun pagi tengok dan belek muka sendiri. Ada perubahan pakai Mask Sheet. Hilang warna hitam geng Panda. Sampai sekarang aku suka pakai benda ni. Benda comel ni ada 12 pasang, kalau nak jual dengan kawan-kawan pun boleh. Terus buka perniagaan. Nak ikut jejak Kak Ton lettew. Kehkehh.





Lokasi : Elianto Wangsa Walk, Kuala Lumpur.






Okey, seterusnya ialah Eye Primer. Apakah maksud Eye Primer? 







Apakah ia sejenis rumpai laut? Oh tidak tuan dan puan sekalian. 




Eye Primer dikenali sebagai  Eye Base.




Fungsinya ialah :



- Ia berfungsi untuk mengekalkan warna eye shadow di kelopak mata. Eh ada ke pakai eye shadow kat pipi? Hahaha.

- Ia berfungsi untuk menaikkan warna eye shadow. Wah, macam mandi bunga pula. Nak berseri-seri macam Kak Ton. Haruslah pakai eye primer okey. Hehe.

- Ia berfungsi sebagai penyuntik semangat untuk kita yakin kelihatan menawan dan manis sepanjang masa. Tipulah kalau 2,3 jam mesti kita nak belek muka depan cermin bedak. Tengok ada lagi eye shadow takut hilang. Mana tahu terjatuh kat lantai pusat membeli belah ke. Kehkeh.

- Ia berfungsi untuk mengelak berlaku kepudaran eye shadow. Okey, ini bukan 'Pudar' Rossa yang comel kebabom tu. Heeee...





Perlu ke pakai? Bagi aku ialah perlu. Maksud aku kalau kau nak kelihatan meletuffpss bak kata Neelofa, disarankan memiliki eye primer. Tapi bergantung sesetengah orang juga. Ingat, ini bukan entri paksaan. Kikiki.




Aku berminat nak guna eye primer sebab aku memerlukan keseluruhan fungsi eye primer yang mantap itu. Tambahan lagi mata aku cepat berpeluh. Arwahlah eye shadow tak sampai beberapa jam, haha. Maka, semangatlah aku nak beli eye primer selepas tahu kewujudannya itu. Sebelum itu, aku singgah blog lain sebagai rujukan sehingga berjaya mempengaruhi fikiran aku.



Belilah eye primer! Rata-rata semuanya berpuas hati dan menggalakan penggunaan eye primer Elianto.  














IKLAN :


Oh ya, ada juga jenama lain seperti Urban Decay, Stage, E.L.F, Etude House dan lain-lain lagi. Terpulang kepada kauorang yang nak membeli dan memakainya mengikut keselesaan masing-masing. Duit belanja juga masing-masing, hahaha.









Masa aku beli Eye Primer Elianto memang ada satu jenis sahaja. Tak ada dua, tiga dan empat. Tunggal. Jangan risau, sangat sesuai untuk semua jenis kulit. Bekasnya sangat comel, kecil, ringan dan padat. Mudah nak dibawa ke mana-mana sahaja. Teksturnya pula agak creamy dan senang nak dipakai. Caranya, blend di kelopak mata dengan perlahan dan rileks. Pakai sikit sahaja okey, ikut keperluan. Janganlah membazir, motif? Hahaha.



Kemudian, selepas sapu eye primer baharulah letak eye shadow dengan hati gembira.



Sebagai tanda sokongan moral dan satu padu, aku titipkan beberapa gambar perbezaan pemakaian eye primer Elianto :













(Dirujuk melalui Image Google)







Sangat berbaloi guna Eye Pimer Elianto. Kau bayangkan aku tampal-menampal eye shadow dari pagi  sehinggalah waktu malam. Memang mantap, eye shadow tetap kekal berseri.  Warna kekal. Mantap seyh, haha. Puas hati sangat. Kalau boleh nak peluk Eye Primer Elianto untuk tidur sekali. Melampaukan? Wakaka. 




Apa-apa pun untuk jenis mata berminyak tidaklah sesuai dipakai. Mungkin kauorang cuba cari eye primer lain. Tapi kalau nak juga cuba eye primer Elianto apa salahnya. Manalah tahu muncul keajaiban. Memilih mengikut ketepatan dan kebenaran yang betul. Ingat, tahu?




Harga : RM 25.00




Kalau ada diskaun lagi bagus, haha. Rajin-rajinlah mengunjungi Elianto, selalunya ada sale gempak. Boleh buat kauorang menjerit histeria. Diskaun! Diskaun! Diskaun!



Hehehe.




Lokasi membeli :  Elianto KB Mall, Kota Bharu, Kelantan




Semoga review aku dapat dimanfaatkan untuk kauorang. Aku faham kalau hendak mencari sesuatu, haruslah dibuat kajian. Seperti aku, sebelum nak membeli sesuatu produk, berpuluh-puluh blog aku singgah. Siasat dengan sempurna. Melampau berpuluh-puluh blogkan? Sebenarnya tak sampai sepuluh pun, haha. 




Jadi, aku dengan senang hati mahu berkongsi di dalam blog ini. Dapat menambah ilmu pengetahuan buat kauorang. Buat kauorang yang baru berjinak dalam bidang seni menconteng muka (mekap), bolehlah nak guna eye primer. Keyakinanmu pasti terserlah. Gituuuuu... Hihihi.




Okey, sampai di sini sahaja pot pet aku tentang eye primer.  Jumpa lagi ya.




Terima kasih mengunjungi blog ini sayang-sayangku.



XOXO,
CIK UNMA





Post a Comment