16 September 2013

CERITA HARI LAHIRKU KE-24 :)


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA



Hello pengunjungku cantik manis dan kacak bergaya.
Terima kasih singgah sudi di blog kesayanganku :)




HAPPY BIRTHDAY TO ME (CIK UNMA),
HAPPY BIRTHDAY TO ME (CIK UNMA),
HAPPY BIRTHDAY TO ME (CIK UNMA),
HAPPY TO ME (^___^)




Wah, bukan kemain lagi menyanyi speaking gitu.
Ubah selera katanya, hehehe.
Nampak tak kebahagianku bukan deritamu, Hafiz?
Motif nak sebut nama Hafiz AF? Haha.
*Suara dia sedap tahap nak dibuai mimpi, auww!




Ehem Ehem!




Saya, Ummi Nabilah binti Mat Adam (Cik Unma) nak buat ucapan.
Ditujukan untuk diri sendiri.
(Syok sendiri sekali sekala digalakkan. Haha)






SELAMAT HARI LAHIR KE-24
(Saya dilahirkan pada 16 SEPTEMBER 1989)


SEMOGA PANJANG UMUR DAN KURNIAAN KESIHATAN BAIK
SEMOGA MURAH DAN DIPERMUDAHKAN REZEKI
SEMOGA MAJU JAYA DAN SUKSES DALAM APA JUA BIDANG
SEMOGA DIJODOHKAN DENGAN PASANGAN SECOCOK
SEMOGA KEKAL BAHAGIA BERSAMA INSAN TERSAYANG
SEMOGA DIBERKATI DAN DIRAHMATI OLEH ALLAH.




Mudah-mudahan. In Sha Allah. Amin Ya Rabbal Alamin.




Nak tahu kisah di sebalik Cerita Hari Lahirku Ke-24?




Meh baca :)






15 September 2013 di rumah, Terengganu.
Orang pertama yang berikan hadiah hari lahirku ialah Abang Ngah.
Eh termasuk Kak Ngah dan Naz Ryan.
Keluarga bahagia gituu...
Wah, seronok dan teruja sangat dapat hadiah.
Sudahlah beg kertas comel, menarik perhatian sungguh.
Hadiah apa?
Rahsia... Hahaha.





Terima kasih Abang Ngah sekeluarga.
Semoga Allah memberkati dan merahmati kalian.
Sayang ketat-ketat :)





Petang itu, Puan Emak ajak aku ke Jabi.
Tempat terkenal dengan sate yang sedap, enak, lazat dan mantap.
Tak percaya?
Silalah kunjung Jabi dan merasai kenikmatan sate yang gebu itu.
Nyummm Nyumm..
*Menulis pun tahan air liur dari meleleh. Hikhik.






Kenapa makan sate?
Aku teringin nak makan sate. 
Kebetulan hari lahirku tak lama lagi bakal tiba.
Jadi, aku beritahu emak nak sambut hari lahir dengan makan sate.





Kek? 
Lain kalilah, sekali sekala buat gaya lain pun istimewa juga.



Memang seronok, tambah-tambah lagi meriah ada sekeluarga.
Ada Encik Ayah, Puan Emak, Kak Long, Kak Tih, Abang Ngah, Adik Maa,
Abang Dee, Kak Ngah, Naz Ryan  dan Atifa Zafirah.




CREDIT : GOOGLE SEKELUARGA



Alhamdulillah,  terlalu sempurna.




Waktu malam menjelma ala-ala konon bunyi jam dinding.
Tik Tok! Tik Tok!
Pukul 12.00 lebih, aku tengah layan cerita.
Bunyi telefon bimbit dan tertera nama Zaty Taty.
Siapa? Oh, budak comel tu! :)





Zaty : Kak Umie, buat apa?
Aku : Tak ada buat apa. Tengah tengok cerita.
Zaty : Tak habis lagi ke?
Aku : Hehe. Cerita lain. Asmara Luna.




dan...






Zaty Taty, Mai dan Adah :




"Happy Birthday To You, Happy Birthday To You, Happy Birthday To You,
Happy Birthday To You. Happy Birthday Kak Umie."





Ya Allah, sebak dan terharu. Air mata bergenang, tunggu nak menitis.
Kaku sekejap, tak boleh nak bercakap.
Sangat rindukan mereka yang sangat comel dan manja.
Mereka adik-adik kesayanganku.




Tak sangka diaorang sudi call dan nyanyi untuk ucapkan khas untuk aku.
Kalau mereka ada depan mata, memang aku peluk ketat-ketat.
Sayang sangat diaorang. 





Terima kasih Zaty Taty, Mai dan Adah.
Kalianlah anugerah terindah Allah hadirkan dalam hidup akak.
Akak sentiasa rindu dan sayang kalian.
Muahhh! :)




Puku 3 pagi lebih aku baharu nak lelapkan mata.
Kenapa?
Aku membalas ucapan teman dan kenalan di Facebook.
Alhamdulillah, syukur mereka sudi mengingati tarikh kelahiranku.
Terima kasih kalian :)




16 September 2013 sudah muncul, yehuuuu!
Teruja, gembira dan riang sungguh syok sendiri sambut hari jadi sendiri.
Hehehe.





Alhamdulillah, bersyukur sangat kerana Allah masih memberi peluang.
Usia aku 24 tahun masih bernafas.
Semoga Allah memberi kesejahteraan dan keberkatan untuk aku.
Mudah-mudahan. Amin.





Okey, memandang aku sebagai Birthday Girl (Ketuk kepala, syok sendiri. Haha).
Aktiviti pagi aku ialah tidak ada apa-apa.
Sempat lagi panaskan sate semalam. Hahaha.
Seperti biasa, bangun tidur, bersarapan dan buat kerja rumah.
Petang baharulah aku keluar berjalan-jalan.
Pergi ke mana?




Marilah kita ke pantai, yehaaa!






Makanan wajib : Keropok Lekor.
Minuman wajib : Air Kelapa.



Oh ya kenapa pantai?
Sebab itu tempat kesukaan aku.
Haruslah begitu Kak Jemah. Hehe.




Aku ajak kawan baik aku, Ieda Janu.
Dia bawa sekali adik dan sepupunya.
Berempatlah kami menuju ke pantai yang indah.
Pantai Bukit Keluang.




Sepatutnya sepupu aku sertai sekali tapi jodoh tiada.
Line celcom meragam.
Elok aku sampai di pantai, baharu dapat mesej sepupu.
Alahai, bertuah punya Celcom tapi nasib baik aku sayang.
Sebab dapat panggilan percuma selama seminggu. Wakaka.
Sepupuku, Na Rama-Rama nanti lain kali kita keluar ya sayang?
<3



Syok punya syok sambut hari jadi,
semua makanan aku belasah.
Senang hati Kak Jemah oiiii...



CREDIT : GOOGLE SEKELUARGA



Malam itu, aku terjaga dari tidur.
Subhanallah, perut aku terik dan tegang macam belon.
Maka, teringatlah aku senarai makanan yang selamat masuk dalam perut.
Nasi berlauk Ayam Goreng dan Tom Yam, Air Kelapa, Keropok Lekor,
Buah Salak, Buah Berangan dan Buah Dokong.
*Makanan sekalian, boleh tak kawan elok-elok? Huhu.




Fuhh, nasib baik aku tak makan Buah Nangka.
Kalau tak memang meletuplah perut aku.




Masuk bilik air bukan main lama tapi tak dapat memerut.
Memerut? Oh itu istilah pensyarah aku. Haha.
Maksudnya buang air besar.
Aku pun teringatlah Minyak Zaitun MinSyam.
Aku makan dua biji.
Boleh pula aku nak buat kajian minyak Zaitun tengah sakit.
Wakaka.





Lepas aku makan minyak Zaitun, ambik kau!
Terus berjalan lancar proses memerut. Hehe.
Mengantuk tak payah nak diceritakan sebab pukul 3 pagi.
Sampai aku tertidur tengah memerut.
Sakit memang sakit tapi mengantuk juga jadi 'penjenayah utama.
Hahaha.


Aku alaskan toto nipis atas tikar.
Aku ambil bantal, kain batik dan selimut.
Tidur di ruang tamu keluarga.
Senang aku nak bangun ke tandas.
Satu lagi kalau baring atas katil memang malas ah nak bangun, haha.



Memang Birthday Girl sungguhlah kau Cik Unma.
Hahaha.



Esok hari (17 September 2013), aku masih sakit perut.
Eh bukan. Cirit-birit!
Aku pun satu dah tahu perut sensitif, melantak makanan sesuka hati.
Padan muka. Kan dah kena. Huhu.
Ayah bagi ubat sakit perut sebelum aku pergi kerja.
Sempat lagi pesan makan ubat, jangan ponteng.
Ish, ayah ni tahu-tahu aku nak buat kegiatan tak bermoral.
Ponteng makan ubat, haha.
Memandangkan aku anak yang taat (Ketuk kepala sekali lagi, haha),
aku makan ubat dan.....





Nak muntah! Aduhaiii, aku tak suka muntah.
Eeiiii...!




Okay, kepada kauorang yang tengah makan sila makan cepat-cepat.
Atau pun sila berhenti makan.
Sebab aku ni penggeli, haruslah buat macam itu. Haha.





Elok masuk bilik air, terus muntah.
Perggh, keluar macam air paip bomba!
Betul, tak tipu.
Over sungguh I kan? Huhu.
Pedih dan sakit tak payah ceritalah.
Berair mata tiba-tiba. Ombak Rindu pun tak sesendu macam itu.
Yang paling derita, aku bukan muntah dari mulut tapi dari hidung sekali.
Nasib baik cacing tak keluar sekali, huwaaaa!
Gelinya!




18 September 2013 (Aku tengah menaip entri saat ini),
perut aku masih sakit.
Senak perut macam ada batu tergantung dalam perut.
Ayah dan emak cakap, badan aku banyak angin.
Owhhhh...
Makan ubat lagi, huargghh!
Masuk hari ketiga, aku masih sakit.
Semoga Allah permudahkan urusan aku dengan kesihatan yang baik-baik.




Panjangkan entri cerita sempena hari lahir akukan?
Biasalah aku kalau dapat pot pet macam ni lah.
Muahaha.




Apa-apa pun terima kasih kalian yang beri hadiah 
dan  ucapkan hari lahirku.
Semoga Allah memberkati dan merahmati kalian semua.
I sayang uooolllsss (^__^) 







16 SEPTEMBER 2013
Aku bangga dilahirkan sebagai anak Malaysia.
Tanah tumpahnya darahku semoga aman, damai dan maju jaya.
Selamat Hari Malaysia.




Terima kasih mengunjungi blogku.
Meow Meow.




XOXO,
CIK UNMA.








Post a Comment