30 August 2013

WIRA ARJUNA HEROKU & SELAMAT HARI KEBANGSAAN :)


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA



Hai pengunjungku cantik manis dan kacak bergaya.
Terima kasih mengunjung blog kesayangku?



Apa khabar semua? 
Semoga sihat walafiat dan keadaan baik-baik. Amin.
Oh, bercerita tentang kesihatan buah hati aku jatuh sakit. 
Jarang dia jatuh sakit. Kalau sakit pun, susah nak bernafas. 
Alolo.. Kesian dia. Nak peluk, gemuk dan besar sangat.
 Terpaksa la dibelai-belai manja gitu.



Tempoh hari, dia jatuh sakit. 
Ini kali pertama, jatuh sakit dengan aku. 
Sudahlah aku sendirian. Mujur aku tak menggelabah sampai ke laut.



Wira Arjuna, awak sangat comel. 
Jangan risau saya tetap sayang awak :))



Eh, kejap!



Lupa pulak nak kenalkan buah hati aku. 
Bersemangat aku menulis, bahagia sangat dengan Wira Arjuna.



Okey..
Mempersembahkan....




*
*
*
*
*







Hoiii! Ini bukan Wira Arjuna. 
Tapi ini aku bersama durian gebu gebas. Kikiki.
Maaf ler kurang sopang pulak tayang bontot Wira Arjuna. 
Sebenarnya Wira Arjuna ni pemalu keretanya. 
Itu yang dia suruh letak gambar aku. Hahaha.




Macam mana Wira Arjuna boleh jatuh sakit? 
Begini kisahnya.....




Seharian aku 'melawat' di bandar dengan adik aku.
 Lepas itu, aku hantar dia pergi ke tempat mengaji. 
Di Masjid Kampung Pulau Panjang, Jertih. 
Siapa orang di situ, sila-sila add Facebook aku.
*Cari glamour dengan promosi diri sendiri. Sila abaikan. Hehehe.




Aku pun nak balik rumah tapi masa nak keluar dari pintu pagar. 
Aku rasa lain. Aku pandu lagi dengan perasaan tak sedap hati.
 Aku terasa macam naik turun bukit. Sekejap tinggi, sekejap rendah.




Aku bagi signal kiri terus berhenti di tepi jalan raya.
Aku turun dari kereta dan tengok tayar.
 'Kaki' depan Wira Arjuna tempat aku memandu pancit.
 Aduiii, kenapa awak buat perangai sayang?
 Terus aku masuk balik dalam kereta.
 Aku tekan butang kecemasan. 
Menyalalah berkelip-kelip mata Wira Arjuna kanan dan kiri.



Aku rilekkan diri, jangan panik dan menggelabah. 
Benda boleh dibawa berbincang. 
Boleh diselesaikan dengan baik-baik. Hehe.



Sambil aku  belai-belai manja stereng Wira Arjuna. 
Aku dail nombor telefon emak tak dapat. 
Berkali-kali tekan tak tak dijawab. 
Ish, geram pulak kita. Sudahlah cuaca panas membahang. 
Pasang aircond nombor tiga tak rasa apa-apa pun. 
Cuaca di Terengganu lagi panas dari Kuala Lumpur. 
Ini serius. Tak tipu.



Aku telefon adik aku. 
Bagitahu kalau dapat call emak, cerita masalah aku.
 Aku pun call kakak ipar aku, nasib baik dia jawab.
 Aku pun bercakap dengan emak.
 Boleh pulak emak aku syok melantak makan durian. 
Adoii... Aku ingatkan dia tidur penat ke apa.
Maklumlah penat naik tangga mengajar budak-budak di sekolah.
 Aku pulak yang berduri kat sini. Dia gelak-gelak je  (T___T)



Mak aku dah mintak tolong abang sepupu aku, Abang Mie.
Bagus mak, pantas buat kerja. Kihkih.




 Amaran : Abang Mie sudah kahwin. 
Ada isteri dan tiga orang anak comel. Kehkehkeh.



Kebetulan dia nak hantar anaknya di tempat mengaji adik aku.
 Mujur dekat dengan tempat aku. Lagi bernasib baik aku di kampung.
Kalau di kota Kuala Lumpur sesak macam mana? Huhu.







Menunggu sampai tumbuh bula mata rama-rama hijau.
Siap ada aura kayangan gitu. Kau ada? Kihkih.



Okey.. Okey..





Ini gambar asli. Hehehe. Berbaju kurung sopan gitu.
Masalahnya, aku serabut sebab cuaca panas.
Berpeluh aku dibuatnya. Kalau ada kuasa atau fitting room,
mesti aku tukar pakaian lain. Huhuhu.






Masuk dalam kereta, duduk diam-diam. 
Kunci kereta, keselamatan kena jaga.
Tambah-tambah pula perempuan. Bujang seperti aku.
*Siapa nak masuk meminang silalah. Ketuk kepala sendiri. Hihihi.



Sambil menunggu Abang Mie, aku baca novel.
'Kan Kukejar Cinta Kamu oleh Fauziah Ashari'
Aku memang macam ni, wajib bawa sebuah buku ke mana-mana.
Ada juga faedah mengisi lapangkan?  



Syok membaca, datanglah Abang Mie
bersama kereta Waja Merah Sehangat Asmara, hehe.
Cepat-cepat dia keluar, kata penyelamat. 
Hero kena pantas dan cekap :D
Emak aku pun datang beberapa minit kemudian.
Nak jugak aku intai kereta emak, mana tahu bawa durian.
Boleh berkelah dulu ke, hehe :p



Tanpa berlengah, mari kita saksikan detik-detik wira Arjuna dibedah.
Wachaaaa! :D







Abang Mie mengerah tenaga, check gigi tayar Wira Arjuna.
Aku dan emak perhatikan. 
Dulu masa bengkel ambil lesen kereta main-main.
Bila cikgu suruh pergi depan praktis yang diajar,
aku sembunyi-sembunyi di belakang. Hahaha.







Alololo, baby sayang manja kita... Rongak!
Kita kasi boo sama dia.
Wuwuuuu, hahaha.










Nasib baik aku perasan.
Kalau tak musnahlah masa depan Wira Arjuna.
Boleh jadi cacat, kuikui.
Jangan bimbang, sayangku.
Saya akan bawa awak pergi jumpa doktor.
Pasal bil rawatan jangan risau. 
Emakkan ada, dia tolong bayarkan.
Maklumlah saya belajar lagi, hahaha.







Alaa, sweetnya emak saudara dengan anak saudara.
Buat kerja sama-sama. Wira Arjuna mesti bahagia juga.
Kikiki.



Lepas siap tukar tayar lain, Abang Mie suruh bawa ke bengkel.
Terima kasih Abang Mie. 
Sebagai tanda penghargaan, aku nak umumkan :




ABANG MIE : HERO PENYELAMAT TERBAIK 2013
*Sila-sila tepuk tangan, hehehe :D




 Lepas itu aku dan emak pergi ke bengkel.
 Penat tak payah cakaplah.
Aku ingat lepas hantar adik aku, 
balik rumah nak tidur sekejap.
Jalan pun tak betul, 
sampai aku tutup pintu boleh pula terkena kepala.
Ish, buat malu je!







Cekap betul orang yang buat kerja ni. 
Aku sampai terus datang di  kereta.
Tup tup terus jadi macam itu. 
Wira Arjuna suka lettew dibelai manja.
Padahal dalam hati nak aku cubit manja-manja sayang.
Geram pun ada. 
Nasib baik awak kereta, kalau budak dah lama kena.
Hahaha - Gelak sambil jegilkan mata.






Inilah tukang rawat heroku. 
Cekap betul dia buat kerja, kagum aku.
Cepat pula, memang tak payah tunggu lama. Tabiklah.
Sementara menunggu, sempat lagi emak aku pergi cuci kereta.
Alang-alang tunggu, lepak dulu minum.
Kedai depan bengkel je. Elok juga hilangkan dahaga.




Oh lupa, Wira Arjuna jatuh sakit sebab tercucuk paku.
Aku pun tak tahu la punca kejadian berlaku.
Sabarlah, Wira Arjuna. 
Saya janji, saya akan pandu awak elok-elok.
Jaga awak elok-elok.







Aku order air oren Sunquick ais. 
Perghh, nikmat sungguh.
Kalau dahaga aku sarankan baik minum yang bergula.
Jangan minum bersusu. Memang tak hilang dahaga.
Tapi nak lagi bagus minum air kosong je.
Hehehe.




Emak aku peramah orangnya. Wakakaka.
Sempat lagi dia borak-borak dengan pak cik di depan.
Aku ingatkan kawan atau kenalan atau pelajar dia.
Sekali tak kenal pun. 
Borak-borak, pak cik itu belanja kitaorang minum
Terkejut kitaorang tapi syukur. Rezeki daripada Allah.
Terima kasih Allah. Terima kasih pak cik. Alhamdulillah :)



Wira Arjuna? Mestilah sudah sihat dan normal.
Gagah dan perkasa semula.
 Lepas ambil adik aku dari tempat mengaji,
terus kitaorang balik ke rumah.
Penat teramat.




Sebelum aku nak berhenti  berkeletak-keletuk, 
sila-silalah tengok ragam si Michi Meow.






Aku plan nak pergi mandi.
Masuk si Michi Meow dalam bilik aku.
Ada la tu dengan agenda dia dan memang dijangka.
Lentok baik punya si tuan puteri meow meow.
Nak tidur dengan aku rupanya.
Aku pulak sangat klasik.
Berbaju kurung dengan kain batik sarung.
Macam zaman nenek aku pulak, hehehe.








Masa untuk tidur tapi Si Michi Meow awal-awal dah tutup mata.
Seronoklah kau Kak Ton, tidur bilik beraircond.
Kejut banyak kali pun tak sedar. 
Masalahnya, kaki dia ke arah muka aku.
 Kang kalau dia mengigau, 
aku juga jadi mangsa sepak terajang dia. Hehe.
Selimut milik nenek aku, memang klasik sangat tapi selesa.





Sebelum aku nak tamatkan entri :


SELAMAT HARI KEBANGSAAN.
SAYA BANGGA DILAHIRKAN SEBAGAI ANAK MALAYSIA.
SAYA SAYANG MALAYSIA!
MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!




Jaga diri elok-elok. 
Kalau panjang umur, berjumpalah di blog ini lagi.
Terima kasih mengunjungi blog kesayanganku.




XOXO,
CIK UNMA.



Post a Comment