03 March 2013

SABAR SAYANGKU, SOFEA JANE :(


Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Ehem ehem.. 
Dah lama tangan saya ni tak 'menggatal' di sini..
Hehe..



Faktor kesibukan sebagai pelajar yang berkerjaya memang perkara utama.
Faktor kedua menjadi penghalang saya berblog sekaligus berinternet ialah :-



Cik Sofea Jane, Laptop merah Lenovo kesayangan saya jatuh sakit.
Cik Sofea Jane manja tak boleh detect mana-mana wifi dan broadband.
Tiba-tiba jatuh sakit tanpa disangka.
Puas saya check kesihatan Cik Sofea Jane,
siap mengadu kat abang dan kawan-kawan.
Tapi semua tak menghasilkan kebaikan.
Saya pula terus bersedih dan gelisah sebab kesihatan Cik Sofea Jane merosot.



Sedihnya, huhu..



Hari tu dah bawa Cik Sofea Jane ke klinik  Kaunter Servis di Low Yat.
Tapi doktornya tak ada masa itu.
Agaknya doktor tengah shopping di KLCC tak pun kat Danau Kota, Setapak kot, hikhik.
Terpaksalah bawa Cik Sofea lain kali.



Kalau ikutkan Cik Sofea Jane kena tahan masuk wad.
Sebab ada masalah dalaman Cik Sofea Jane manja kita ni.
Doktor nak kena buat persiapan bedah dan cuci yang mana patut.



Tapi...
Masalahnya saya punya kerja tugasan berlambak.
Bukan sekadar taip macam blog je tapi macam-macam nak kena buat.



*Tugasan saya paling utama - PeTA 2013 ASWARA


Nak kena buat skrip, lirik lagu, novel dan bla bla bla.
Tak boleh tertangguh nanti kena marah dengan majikan saya - PENSYARAH.
Nama lagi pelajar fakulti Penulisan.
Semua benda nak kena buat dengan cepat dalam tempoh tertentu.



Jadi saya terpaksa cancel Cik Sofea Jane masuk wad.
Waktu saya sangat terhad.
Nak kena kejar masa sebab ini semester akhir.
*Eh, saya dah nak habis belajar? Hehe :D



Semester enam memang sangat mencabar.
Saya berhadapan dengan dua tugasan untuk penulisan kreatif,
Tempoh menyiapkan tugasan selama enam bulan.
Eh, bukan enam tapi lima.
Sebab bulan Mei dah kena hantar kat pensyarah,
Ya, dua tugasan saya kembar dan nama sama :



NOVEL



Cuma latar belakang lain-lain, hikhik.
*Doakan semoga saya dapat buat yang terbaik untuk dua novel ya. Terima kasih :)



Okey la, malas dah nak potpet.
Saya tengah menaip pun menumpang kasih dengan laptop comel.
Nama dia Abil Zain kepunyaan teman saya, Edd Luigi.



Abil Zain sangat comel sebab dia keturunan MacBook Pro, hikhik.
Oh ya nama Abil Zain tu saya cadangkan kat Edd Luigi letak dalam surat beranak laptopnya,



Abil = Nabila Huda 
 Zain = Anuar Zain.
*
*
*
Abil + Zain = Abil Zain


Saya gabungkan kedua-dua nama artis kesayangan Edd Luigi.
Muka Edd Luigi berseri-seri dengan nama 'Abil Zain', hehe.
Apa-apa pun terima kasih Edd Luigi sebab bagi kita bermesra dengan Abil Zain comel.



Eh mesti ada yang tertanya kenapa nama laptop saya : Sofea Jane.



Sebab...


Kali pertama saya tengok laptop Lenovo merah terus jatuh hati.
Masa tu laptop pertama saya, Compaq Aaron Aziz jatuh sakit -> nazak -> icu
(Sedih sangat Compaq Aaron Aziz masuk icu, huhu)





Tengok pula body dan keyboard Cik Sofea Jane cantik dan sangat menggoda,
terus cancel nak beli laptop Dell.
Ngeh ngeh.



Laptop Lenovo merah menggoda itu telah menjadi milik saya dengan pantas, hehe.
Memandangkan ia terlalu cantik, manis dan menawan..



Saya bagi namanya sebagai Sofea Jane iaitu nama pelakon kesukaan saya, Sofea Jane.



Iyalah Sofea Jane cantik, menawan dan meletup memang sesuai la dengan Lenovo saya.
Paling penting, dua-dua menggoda dan terhangat di pasaran.
Hikhik..



Eh, banyak pula membebelkan.
Maaf la, lama sangat tak menggatal di sini.
Haha.


Nanti nak hantar Cik Sofea Jane pergi ke klinik lagi.
Mana tahu terjumpa dengan doktor hensem kat situ.
Boleh la saya menggatal sekali, hahaha..
*Melampaukan!





Gadis-gadis di luar sana yang sudah menjadi kekasih, tunang, isteri, emak dan nenek orang.
Tolong jangan ikut jejak langkah saya.
Saya tak apa sebab saya bujang yang solo-molo tanpa sebarang ikatan sah.
Hahaha..



Apa-apa pun terima kasih singgah di blog saya.
Assalamualaikum :D


p/s : Segala gambar credit untuk Encik Google dan blog sewaktu dengannya :)



Post a Comment