20 July 2011

NASI AIR... YUMMMY!

Terima kasih buat teman tersayang, Nuru  dan juga adik Nuru, Apih sebab sudi temankan aku menikmati makanan yang aku idam-idamkan sebelum start cuti semester lagi. Nasi air! Eh lupa kalau korang yang guna bahasa Melayu standard mestilah panggil nasi buburkan? Aku ni panggil nasi air sebab akukan guna dialek Besut, Terengganu. I ni budak kampung aje,kihkih..Okey, masa duduk di Kuala Lumpur aku siap ingatkan sepupu-sepupuku, Naa dan Ayu termasuklah kakakku, Sis Long nak makan sama-sama nasi air dengan diaorang. Sayangnya, diaorang tak dapat jugak makan sekali dengan aku sebab masing-masing sibuk. So, semalam aku pun ajak Nuru temankan aku makan nasi air ni. Jom intai nasi air buatan Besut, hehe..


'

 Milo ais satu.. Kurang manis tapi kaw! 
Aku bagi gred A- sebab kedai ni tak pernah fail dengan permintaan aku. 
Best dan cemerlang mengikut arahan pelanggan..


 Inilah dia nasi air atau nasi bubur..
Sedap.. Best.. Syok..
Tambah pulak dengan ayam dan black pepper banyak-banyak.
Perghh, memang bestlah! 
Gred : A


 Nampak aje simple dengan hidangan nasi air dengan Milo ais..
Tak kisah pun sebab yang lebih penting kenikmatan dan kepuasan merasai..
Memang bestlah.. Kalau boleh nak tambah lagi sebab best..
Gred : A-


Alhamdulilah dan syukur..
Kenyang. Puas. Menepati citarasa.
Sebelum naik Kuala Lumpur sekurang-kurangnya berpeluang jugak merasai nasi air.
Jam sudah pukul 6.30 petang.
Mahu pulang.. Pukul 9.30 malam naik bus Sani mahu bertolak ke Kuala Lumpur.
Terima kasih Nuru & Apih :-)

Post a Comment