22 July 2011

MILO, KAU MEMANG TERBAIK!



Kali ni sengaja aku nak buat entri pasal Milo.. Milo? Siapa yang tak suka Milo sila buat muka poyo.. Siapa yang suka Milo sila buat muka tersengih macam dapat duit sejuta sambil tunjuk gigi korang semua.. Kihkih!


Dulu masa aku kecik-kecik aku suka sangat dengan Milo.. Suka sangat-sangat sampaikan asyik berangan nak pergi kilang Milo.. Nak pergi kilang Milo lepas tu ambil semua Milo bawak balik rumah.. Lepas tu nak simpan kat dapur rumah biar jadi stok banyak-banyak.. Hish, dah jadi budak ribena pun dah gedik berangan fantasi..Hehe..


Masa aku di zaman kanak-kanak ribena yang bersekolah rendah memang pantang tengok Milo.. Pergi kedai mesti jeling-jeling kat Milo.. Senang cerita mana-mana tempat yang ada Milo mesti aku jeling sambil gigit bibir nak merasa Milo tu.. Sebenarnya, aku ni suka sangat meratah Milo.. Kerja aku bila Milo ada kat rumah memang ratah dan tolong habiskan Milo kat rumah secepat mungkin.. Lepas tu Mak atau Ayah pun terpaksa beli yang lain.. Kesian diaorang, haha.. Aku memang suka ratah Milo tapi tak suka buat Milo jadi minuman.. Kalau nak buat minum agak susah la aku nak terima hakikat Milo tak boleh kena ratah.. Kena telan semua sekali..



Gara-gara teruja sangat dengan Milo aku sanggup simpan duit semata-mata nak beli Milo.. Masa tu aku still kanak-kanak ribena gigih ni simpan duit baki sekolah lepas tu bila dah cukup mesti pergi beli Milo.. Kanak-kanak lain sibuk beli mainan dan segala bagai tapi aku nampak Milo je,haha.. Bila dah dapat Milo apalagi kerja aku mesti la ratah Milo.. Syok ratah Milo sebab time lidah merasa Milo macam dunia aku yang punya,haha.

Aku ingat lagi ayah selalu pergi rumah arwah datuk di Hulu Terengganu. Arwah nenek tiri aku kalau nampak kereta ayah aku kat pagar rumah mesti cepat-cepat masuk kat dapur. Bukan teruja nak buat air tapi risau aku datang serbu dapur.. Kalau aku dah datang mesti la aku tolong cepat habiskan stok Milo rumah tu,haha.. Arwah nenek tiri aku ni memang takut kalau aku datang rumah arwah datuk. Lepas tu mesti dia cepat-cepat sembunyikan Milo kat mana tempat tersorok sebab tak nak kasi aku ratah Milo. Kedekut betul la, haha.. Alah walau dia sembunyi sekalipun mesti gagal sebab aku mengadu kat arwah datuk aku nak Milo.. Arwah datuk aku ni memang baik orangnya.. Baik sangat dan selalu sangat manjakan cucu dia termasuklah aku sekali.. Arwah datuk pun kasi Milo untuk aku then arwah nenek tiri aku hanya mampu menjeling tajam aje kat aku.. Aku lagilah gedik ratah Milo depan arwah nenek tiri sambil bermanja dengan arwah datuk aku.. Haha.. 

Berbeza pulak dengan suasana rumah arwah datuk sebelah emak aku. Arwah datuk aku ni tak kisah sangat pun kalau aku ratah Milo. Dia tengok je. Tak kata apa-apa pun. Nenek aku pun sama dan tahu sangat hobi aku baik hati tolong habiskan Milo diaorang,haha.. Kadang-kadang nenek bagi aje aku ratah Milo sesuka hati aku je.. Ni yang buat aku sayang nenek,hehe.. 


Gara-gara Milo punya pasal aku terpaksa telan air liur dan mampu menjeling dari jauh dalam kedai runcit.. Masa tu time puasa.. Faham-fahamlah bila berpuasa mesti ada je benda terliur dan mengidam nak merasa apa-apa.. Bila dah buka puasa memang aku cari terus Milo.. Milo!Milo!Milo! 

Sekarang bila dah besar ni aku still lagi ratah Milo, haha! Eh walaupun aku ni still ratah Milo tapi  Aku pun dah boleh terima hakikat..Milo untuk diminum bukan sekadar untuk diratah aje.. So, senang cerita aku memang tak boleh berpisah dengan Milo.. Kalau keluar mana-mana memang Milo watak utama dalam order di kedai makan, restoran dan apa-apa lagi.. Kalau aku tengah marah, sedih dan merajuk kasi aje aku Milo.. Aku ni pantang jumpa Milo memang cepat jadi baik,haha.. Aku suka Milo sebab Milo memang best!

SAYA SUKA MILO!



Nota : Aku nak berehat. Perut aku mengada-ngada sakit mentang-mentanglah musim berbulan ni.. Biasalah perempuankannnnn... Adoii, sakit dan memenatkan! Babai korang & terima kasih singgah blog ni :-)

Post a Comment