24 July 2011

MARI MAKAN DURIAN :-)


Okey, kali ni aku nak try buat entri pendek itu pun kalau aku mampu la.. Haha! Tak nak cakap banyak sebab kisahnya pendek je.. Malam kira-kira pukul 9 malam lebih aku, Sis Long, Abang Dee, Abang Ngah dan Kak Ngah keluar mencari durian untuk dijadikan santapan perut kitaorang, haha.. So, memandangkan gerai durian bertentangan dengan I-City berjaya mengumpul keuntungan duit yang banyak sebab semua durian sudah habis disapu oleh pelanggan lain..Abang Dee pun bawak kitaorang pergi ke Seksyen 15 cari durian dan nasib baik ada. Kitaorang pilih-pilih dulu sebelum nak beli.. Tengok gambar kat bawah ni dulu okey.. Macam biasa aku jurugambar yang tak bertauliah snap keadaan sekeliling untuk dipantau,hehe..

Abang Dee tengah sibuk memilih durian..
Tengah pilih durian pak cik-pak cik terkejut pandang aku  belakang diaorang..
Aku lupa kamera aku ada flash pulak.. Mana diaorang tak terkejut dengan pusingan yang sangat pantas,hahaha

Pilih bang jangan tak pilih..
Sebab Abang bawak awek saya bagi diskaun lebih sikit..
Eh boleh pulak aku buat dialog poyo ya? Haha

Suami isteri ni sedang memantau keadaan..Hehe..

Lepas tu kitaorang singgah kat kedai makan untuk minum-minum.. Eh bukan minum-minum aje tapi bersantap sekali sebab lapar sangat kot.. Alhamdulilah, syukur perut duduk diam sebab kenyang.. Okey, kitaorang terus balik rumah sebab plan nak makan kat rumah.. Abang Dee tak dapat join kitaorang sekali sebab ada hal.. Aku usik Abang Dee gaya bunyi macam ni..

"Betul ni Abang Dee tak nak makan sekali? Nanti tengah bawak motor tangan asyik duk lap mulut keluar air liur sebab teringatkan durian.. Lepas tu Abang Dee kata ruginya aku tak dengar cakap Nabilah makan durian sekali..." 

Abang Dee dah gelak aku usik dia.. Haha..Okey, lepas tu masuk rumah kitaorang berkumpul mengadap durian.. Sebelum tu snap dulu sebab kami adik-beradik termasuk Kak Ngah memang gila glamour snap sana sini depan camera, haha.. Nah, aku kasi korang bersantap dengan gambar durian yang aku ambil tak semuanya la tau..





Inilah durian yang telah dibedah oleh doktor Nahar (Abang Ngah).. Haha..

Sekarang aku dah mula sakit kepala.. Urat kepala aku sebelah kanan dah mula perlahan-lahan tegang macam kena tarik.. Dari mata sampai la ke belakang telinga urat kepala aku semakin tegang.. Adoii, sakitnya.. Perut aku pun mula rasa mual nak buat hal.. Tekak aku pun dah mula rasa lain.. Tak mahu muntah-muntah.. Aku benci muntah sebab perit dan pedih.. Tak sanggup wooo... 

Ish baru beberapa ulas makan dah buat perangai betul.. Belum sebiji terus pun.. Dulu aku lagi la susah nak makan durian.. Makan seulas dua aje badan terus panas dan perut meragam nak muntah.. Sekarang ni aku try belajar makan durian lagi walaupun aku tahu kesan dia pun sedap macam durian, haha.. Okey korang aku nak stop kat sini sebab dah tak tahan sakit kepala aku menjadi-jadi..  Harap-harap esok semuanya okey, Insya Allah.. Amin..

Nota : Terima kasih Victoria Vexia untuk petua yang sangat berguna..Nanti saya cuba amalkan okey.. Thanks again :-)

Post a Comment