26 July 2011

HARI PERTAMA DI ASWARA 'DUNIA' SEMESTER 3


Awal pagi aku sudah bangun untuk menyambut hari pertama kembali ke kuliah di ASWARA. Pagi-pagi juga sudah bising dan kecoh dengan suara teman serumahku. Benar, teruja dan gembira menguasai diri masing-masing sehinggakan mereka bersemangat mandi dan bersiap untuk ke kuliah.  Sebelum itu aku sempat bersarapan sebelum ke kuliah kemudian barulah kami menjejak kaki masuk dalam kereta. Ini ada gambar dalam perjalanan ke ASWARA di bawah :

Senyum tak perlu kata apa-apa..
Iyalah memanglah kena senyum je..
Takkan kau snap gambar muka kau boleh bercakap dalam gambar pulak..
Adoiyaai, sengal pulak aku ni. Kihkih.

Boleh pulak korang bergambar depan trafic light yer?
Dah lampu hijau cepatlah drive..
Pon! Pon! Pon!
* Jangan tiru aksi kami bergambar di jalan raya, kihkih *

Okey dah sampai ASWARA dengan jayanya lepas tu kami tujuh orang ni pun menjejak kaki ke ASWARA.. Rindu suasana asrama masa semester 1 dan 2.. ASWARA pun dah bertukar rupa.. Warna-warni sana sini gamaknya aku tengok macam dah koleksi warna tadika.. Suka! Lepas tu kami lepak di Cafe Bunga Raya.. Eh dah ada tv rupanya.. Makin kaya nampak ASWARA ni sebab banyak perubahan kot, haha..  


Hah, sengih-sengih selagi nak sengih..
Nanti dah start study, sibuk dengan assigment korang tak mampu nak sengih..
Monyok dan muram ada la sebab stress dengan study..Haha

Datang cafe bukan nak makan minum pun..
Tolong menambahkan perasa bising dan kecoh aje kitaorang ni..
Haha!

Jadual my fakulti..

Sebut aje pasal jadual aku ada dua berita gembira dan buruk, hehe.. Pertama setelah diteliti-meneliti aku mendapati aku hanya perlu menyibukkan diri dan muka aku kat ASWARA hanya hari Isnin, Rabu dan Khamis sahaja.. Wah, sukanya mak! So, hari Selasa dan Jumaat aku free sangat-sangat dan boleh bergembira berehat di rumah. Okey, sesiapa nak ajak aku keluar dating pergi mana-mana boleh buat temujanji dulu yer.. Nanti isi borang dating dulu lepas tu aku akan tapis mana yang layak je tau.. Ceh, iya-iya je aku ni bajet artis terkenal macam dah 15 kali menang Artis Paling Popular Bintang Harian je.. Hahaha! Gurau je la, hehe..

tapi.....

Berita buruknya hari Khamis jangan siapa-siapa menggedik nak ajak aku keluar dating.. Kenapa? Arrgh, tidak dari pagi sampai petang aku memang kena tayang muka dalam kelas.. Maknanya aku ada empat kelas dalam satu hari, penat tuu.. 

Ya, aku sekarang tahun 2 sebagai senior! Juniorjangan nakal-nakal, tolong hormat senior, jangan berlagak dan angkuh, jaga diri baik-baik daripada kejutan budaya, belajar bersungguh-sungguh dan jom kita berkawan!

Hari pertama di ASWARA sudah ada sesi perjumpaan fakulti penulisan tahun 1,2 dan 3 dengan pensyarah dan dekan. Hari pertama jugak sudah ada sesi berkenalan dengan beberapa junior. Hari pertama jugak sudah ramai orang di cafe walaupun panas sekali pun tapi tetap kecoh dan meriah. Hari pertama jugak sudah masuk dewan kuliah utama (DKU) untuk subjek teras, Bangsawan dengan Encik Rosman. Itu hari pertama.. Hari kedua, ketiga dan seterusnya bla bla bla tak tahu lagi.. Harap semuanya okey! :-)

Ayuh,
MELANGKAH KE HADAPAN BERSAMA TRADISI
dengan
ASWARA



Post a Comment