08 May 2011

SELAMAT HARI IBU :-)


Selamat Hari Ibu buat mak tersayang :-)
Terima kasih menjadi emak yang terbaik dalam hidup K.Chik..
Mohon ampun ada buat salah dan silap kat mak..
Semoga mak sentiasa sihat, panjang umur, murah rezeki dan diredhai Allah..
Walau apapun terjadi K.Chik sayang dan rindu mak selalu..
Mak tetap di hati K.Chik..
Sayang mak, muaahh! :-)

Aku titipkan MMS kepada mak semalam pada pukul 5.12 pagi.. Aku benar-benar terasa berjauhan dengan mak.. Sudah lama tidak menatap wajah mak dan mendengar suaranya berbisik di telingaku.. Aku makin sibuk dengan studyku sehingga mengekang aku bersayap pulang ke kampung.. Tika aku menulis titipan ada genangan air mata ingin meluahkan segala-galanya.. Rindu, sayang, cinta dan kasih semua bergabung menjadi satu perasaan rasa-rasa emosi.. Mengenangkan coretan kehidupan antara aku dan emak membuatkan aku semakin berlilitan emosi.. Hidup berkonflik bukanlah permainan yang terhebat buat aku dan emak.. Tak pernah aku mahu menjauhkan diri dari mak malah aku mahu mak sentiasa di depan mata aku.. Aku harus mengerti makna sebuah kehidupan bersama seorang manusia, EMAK.




Mak,
K.Chik rindu sangat-sangat dengan Mak..
K.Chik rindu dengan memori kita bersama..
Nak makan cekodok pisang yang Mak buat, sedap!
Nak dengar suara Mak bila bercakap dengan K.Chik..
Nak tidur bersama dengan Mak..
 Bila K.Chik takut terjaga dari tidur mesti Mak datang temankan K.Chik tidur balik..
Nak dengar suara Mak panggil K.Chik makan bersama dengan Mak..
Nak rasa sentuhan dakapan Mak erat-erat..
Nak bercerita dengan bergurau senda dengan Mak..
Bila K.Chik sakit perut sebab senggugut Mak mesti datang di sisi K.Chik..
Bila K.Chik lapar Mak mesti masakkan yang sedap-sedap..
Semua Maksanggup lakukan untuk K.Chik..
Terima kasih, Mak!

Mak
K.Chik sayang sangat-sangat dengan Mak..
Ampunkan kesilapan dan kesalahan yang pernah K.Chik buat kat Mak..
Andai ada Mak berkecil hati dan terasa mohon maafkan K.Chik..
K.Chik tak mahu jadi anak derhaka..
K.Chik nak jadi anak yang baik dan taat..
K.Chik sayang Mak..

Mak
K.Chik nak sangat peluk Mak!
Nak cium pipi dan dahi mak puas-puas!
Nak salam dan cium tangan Mak!
Kalau boleh K.Chik nak Mak sentiasa di sisi K.Chik..
Banyak benda yang K.Chik mahu ceritakan dengan Mak..
K.Chik nak sangat Mak luangkan masa bersama K.Chik
K.Chik tak mahu sesiapa ganggu masa kita bersama..

Mak,
Nanti habis exam dan cuti dah nak mula..
K.Chik nak balik kampung..
Mak tunggu kepulangan K.Chik ya..
Nak peluk dan cium Mak erat-erat!
K.Chik nak minta maaf dengan Mak..
K.Chik jarang balik kampung sebab sibuk study..
Walaupun kita berjauhan Mak tetap di hati K.Chik!




 Selamat Hari Ibu buat bonda tersayang, MUNOH MAT ALI.. Andai ada salah silap mohon dimaafkan.. Terima kasih kerana menjadi ibu yang terbaik dalam hidupku.. Moga tautan kasih kita dililiti dengan kasih sayang yang indah dan berharga.. Sayang, cinta dan rindu emak selalu sentiasa di hati


Post a Comment