30 March 2011

LOGO TERHEBAT DALAM KENANGAN

:: Melangkah Ke Hadapan Bersama Tradisi ::

:: Wajah ASWARA terbaru ::


Tahun 2010 ialah tahun yang paling bermakna dalam hidup aku... Aku tersenyum gembira, terharu dan bersyukur apabila menerima surat yang berlambangkan pohon beringin berwarna kuning keemasan... Logo pohon beringin itulah lambang segala-galanya apabila "Melangkah Ke Hadapan Bersama Tradisi"... Sayang sememangnya teramat sayang apabila aku nak pergi kelas lalu di depan lobi dan aku ternampak kepingan besi bersilver berubah wajah... Ya, di depan tangga nak naik pergi Okestra Hall (OH) dulu aku bangga melihat logo pohon beringin tersergam indah penuh makna... Itu dulu dan sekarang sudah berubah... Bukan lagi pohon beringin yang menghiasi setiap langkah titian tangga... Aku sedih sebab sukar untuk melepaskan pohon beringin itu... Kini, logo yang berbentuk lenggang lengok berwarna oren yang dililit dengan ukiran moden tapi maaf aku tidak dapat menerima wajah logo baru itu... Maaf dan maaf ya kepada pihak yang mengubah wajah logo baru itu... Selagi masih ada kata-kata tersemat dalam hati aku "Melangkah Ke Hadapan Bersama Tradisi" logo pohon beringin kuning keemasan itu tetap dalam kenanganku... Aku tetap mahukan pohon beringin itu kerana tradisi segala-galanya ada makna dan nilai yang tersendiri... 

:: TINGGAL KENANGAN ::






Post a Comment