14 March 2011

LELAKI IDAMAN


Aku TERGODA dan CAIR bila :-)

  1.  Mengalunkan azan dan membaca Al-Quran… Ya Allah,indahnya hidup aku andai dipertemukan dengan lelaki yang beriman. Sungguh, aku bersyukur jika memiliki lelaki beriman kerana dapat membimbing aku ke jalan kebenaran…
  2. Rambut terpacak… Hehe, sungguh aku tergoda kalau melihat lelaki yang berstylekan rambutnya terpacak… Bagi aku itu adalah gambaran peribadi seorang lelaki yang cukup kemas dan bergaya tanpa perlu memakai pakaian atau barangan berjenama…
  3. Murah dengan senyuman… Aduhaaii, sweetnya bila melihat lelaki tersenyum dengan manis tetapi macho…
  4. Suka berjenaka dan menghiburkan…  Romantiknya jika lelaki itu pandai berjenaka dengan menghiburkan aku sebab aku ni kadang-kadang ada sengalnya dan suka gila-gila.. Hehe...

Aku bersyukur jika dihadiahkan dengan lelaki :-)

  1. Seorang yang mengambil berat… Syukurnya jika ada lelaki yang benar-benar mengambil berat tentang orang yang disayanginya dengan seikhlas-ikhlasnya.. Mengambil berat tetapi tidak semestinya ada sifat mengongkong... Bukan itu yang aku mahukan…
  2. Seorang yang suka akan kanak-kanak… Susah untuk mencari lelaki yang dapat melayan karenah dan bergurau mesra dengan kanak-kanak… Alhamdulilah, jika dipertemukan lelaki sebegini memang dia seorang lelaki yang sangat bertanggungjawab.
  3. Seorang yang sangat mengasihi dan taat dengan ibu bapanya… Syukur andai aku dihadiahkan lelaki sebegini yang benar-benar mengasihi dan taat dengan ibu bapanya… Jika lelaki sebegini mampu menjadi anak lelaki yang soleh untuk ibu bapanya sudah tentu dia juga mampu menjadi suami yang soleh dan bertanggungjawab.
  4. Seorang yang tidak berkira… Tidak berkira macam mana tu? Ya, tidak berkira apa jua dalam apa perkara seperti dengan sesekali mengalah mengikut pendapat perempuan yang dikasihinya.. Tidak berkira tentang duit ( tengok keadaan juga la), makan minum dan apa-apa jualah…
  5. Seorang yang tegas tetapi baik hati… Senang cerita aku ni kadang-kadang degil , hehe… So, syukurnya andai  ada lelaki yang tegas tetapi baik hati melayan karenah aku yang degil… Aku mudah mengalah andai ada lelaki bersifat tegas tetapi masih baik hati untuk memberi yang terbaik untuk aku.. Tegas bukannya garang atau panas baran ya…

WAJIB ada bila :

  1. Seorang yang memahami… Nah, ini perkara pertama aku mahukan bila ada perhubungan cinta.. Aku paling anti andai lelaki itu tidak mahu memahami tentang diri dan kehidupan aku… Susah untuk bersama dengan orang yang tidak mahu memahami keadaan aku tetapi aku pula yang berlebih-lebih kena memahami keadaannya… Oppss, maaf ya aku memang tak layan lelaki yang pentingkan diri macam ni…
  2. Seorang yang sanggup menerima kelemahan dan kelebihan… Tidak semua orang ada kesempurnaan  yang terbaik… Syukur andainya aku dihadiahkan dengan lelaki yang sanggup menerima segala adanya tentang diri aku tanpa membandingkan aku dengan orang lain… Jika lelaki itu ‘gagal’ menerima kelemahan dan kelebihan aku bermakna dia juga ‘gagal’ menerima pemberian ALLAH S.W.T… Fikir-fikirkanlah ya
  3. Seorang yang jujur dan ikhlas… Ya, jujur dan ikhlas aset penting jika mahu dikasihi dan mengasihi dengan orang tersayang.. Jika tiada dua aset ini maknanya perhubungan cinta tidak akan indah dan bahagia..


Post a Comment