26 March 2011

IBU ATAU ANAK?

:: IBU :-) ::

ATAU

:: Si Comel BABY :-) ::


Aiikk, kenapa aku letak gambar ibu mengandung dan baby comel di atas? Hurrmm.. mesti korang fikir aku nak nak gatal sangat nak kahwin lepas tu dapat babykan? Hahaha! Tidak... Tidak... Tidak... Belum tiba masanya lagi :-).

Sebenarnya,ada satu topik yang menarik mahu aku kongsikan sama kalian yang baik hati singgah di blog aku ni... Topik 'IBU ATAU ANAK' timbul bila semalam kawan aku, Asean Iskandar berbicara tentang ni... Time ni kami dari Selayang nak balik ke ASWARA... Soalan  Asean Iskandar berbunyi seakan-akan begini :-

Andai ditakdirkan korang mengandung dan tiba-tiba korang di beri dua pilihan... Korang ada masalah untuk bersalin dan hanya dua pilihan sahaja iaitu  menyelamatkan IBU atau ANAK? Apa pendapat korang?

Aku pun diam dan terasa sedih bila dengar soalan tu... Aku dapat bayangkan betapa pedih dan peritnya terpaksa membuat pilihan yang melibatkan dua nyawa... Aku pun menjawab soalan  Asean Iskandar... "Jika dah ditakdirkan begitu mungkin aku terpaksa mengorbankan ANAK... Sebab kalau aku diselamatkan mungkin ada rezeki lagi untuk mendapat ANAK..."

"Betul tu, kalau aku pun sama macam kau... Lebih-lebih lagi kalau suami kata kita gugurkan baby sebab kita masih berpeluang lagi untuk 'membuat' baby... Lagi satu kita kena ingat syurga ada dengan suami...", kata  Asean Iskandar pula..

Aku pun terfikir, betul jugak... Jika itu kehendak suami, isteri harus mendengarnya jika tidak... Faham-fahamlah sendiri ya.... Aku diam kembali dan berfikir jika aku dalam situasi yang menyedihkan itu... Sedihnya dan aku mohon berdoa kepada ALLAH S.W.T agar jauhkanlah dugaan ini... Aku faham betapa peritnya terpaksa membuat pilihan yang melibatkan nyawa orang yang tersayang...

Kepada my luvy mom, MUNOH BINTI MAT ALI... Terima kasih kerana bersusah payah mengandung dan melahirkan anakmu walaupun ada dugaan datang melanda untukmu... Sesungguhnya, aku bersyukur kerana menjadi anakmu kerana kau ialah wanita yang terhebat dan disanjungi dalam hidupku sampai bila-bila... Terima kasih Mak... Sayang Mak, muahhxxx! :-)

Post a Comment