15 March 2011

BERUSAHALAH SAYANGKU :-)




Pagi-pagi lagi aku sudah isi perut dengan air kopi bercoklat KH + dua keping roti... Itu cara aku sebelum nak keluar dari bilik dan pergi ke kelas... Pagi ni ada kelas Wayang Kulit... Semua ada dan aku rasa bilik Wayang Kulit hari ini sungguh meriah... Entah, aku pun tidak tahu mengapa tetapi dapat aku rasakan ada 'benda' lain turut memeriahkan suasana bilik... Tidak mengapa, meriah tetap meriah yang pasti belajar tetap belajar... Kali ini kena salin note lagu yang baru seperti Lagu Dewa Keluar, Lagu Dewa Berjalan, Lagu Binatang, Lagu Bota Maharajawana @ Rawana dan Lagu Orang Dapat @ Orang Kampung... Banyakkan note lagu? Sebenarnya note lagu kali ini semuanya pendek je... Moga-moga aku dapat mengingati note lagu kali ini dengan sebaik mungkin... Tengah belajar main lagu yang diajar aku ditegur oleh Adiguru kerana aku 'terlepas' mengejar note lagu... Ya, aku akui sememangnya aku agak lemah untuk menyentuh note lagu bersama pukulan gedombak setia bersamaku... Adakalanya pukulan itu 'enak' dan adakalanya menjadi 'hangit'.... Tidak mengapa, masih ada cara yang dapat diperbaikipulih kelemahan aku... Aku akan cuba dengan bersungguh-sungguh sehingga aku mampu mencapai yang terbaik... Sudah, kelas Wayang Kulit akan datang akan aku cuba lagi belajar dengan sebaik mungkin untuk 'mengikat' note dari 'terlepas'... Insya Allah, Amin..... :-)


Post a Comment