18 January 2011

SENTUHAN ISLAM

Gaya bersalaman secara berdamai.. Hehe

Masih pagi walaupun disinari cahaya lampu putih menghiasi ruang itu. Sudah ada kaki melangkah keluar daripada diterangi cahaya putih. Aku berpusing dengan selamba memandang tiga manusia yang masih berdiri. Lantas, aku mendekati seseorang dengan hati yang benar. Benar dengan kehendak ALLAH S.W.T. Biarlah aku memulakan dahulu walaupun aku tahu aku dipihak yang mana. Ya, di atas sana ada ALLAH S.W.T dan DIA juga yang melindungi aku daripada penularan kemungkaran. 

Aku capai tangannya dan aku genggam tangannya kemas. Aku mencium tangan yang sudah bergaris halus kerana dek masa yang kian hampir berlalu. Aku pandang wajahnya.

"Saya mintak maaf jika ada salah dan silap saya selama ini!" 

Tangannya kugenggam dengan kemas dan erat. Aku enggan melepaskan tangannya (bukan gatallah!). Aku mahu melihat reaksinya dan dia mengangguk kepala. Aku tersenyum (kemenangan aku hanya disisi ALLAH S.W.T sahaja) dan kulepaskan tangannya. Terima kasih Ya ALLAH!


Moga kekuatan Imanku seteguh ini :-)

Post a Comment