27 December 2010

SABUN CLAY

Aku nak bercerita tentang pilihan yang terbaik untuk diri aku memandangkan aku ada EKZEMA. So, alang-alang aku dah guna produk ni aku nak berkongsi dengan korang yang mengalami keadaan seperti aku. Hampir 18 tahun aku menghidapi penyakit EKZEMA dan EKZEMA bukanlah perkara biasa sebab ia terlalu melibatkan kulit yang sensitif. Hidup tak sah kalau tak ada ubat dan tak semestinya harus bergantung dengan ubat 100% kan? Aku mencari pilihan lain untuk mengelak daripada terlalu bergantung dengan ubat. Alhamdulilah, akhirnya aku dapat mencari pilihan yang sesuai untuk penyakit EKZEMA iaitu produk SABUN CLAY.

Apa keistimewaan SABUN CLAY? Biar aku bagi pendapat aku sendiri tentang sabun ni. Selepas aku menggunakan sabun ni ALHAMDULILAH ada juga perubahan yang baik dan positif. Bila kulit dah sensitif mestilah terasa gatal lepas tu makin menjadi-jadi la ruam merah-merah. Masa kulit jadi sensitif aku terus gunakan sabun ni dan yang paling dibanggakan selepas gunakan sabun ni kulit dah kembali ok. Tak ada terasa gatal malah lebih selesa lagi. Baguskan? Kalau kena gigit serangga pun boleh guna sabun ni.Percayalah, tak rugi korang membeli produk ni sebab sabun ni bagi aku adalah 'penyelamat' ketika EKZEMA menyerang..Huhu.. Sekarang ni aku tak perlu sangat bergantung dengan ubat bila kulit aku sensitif, gatal @ timbul ruam merah-merah sebab sekarang aku dah ada SABUN CLAY! So, kalau aku nak pergi mana2 melibatkan waktu atau hari yang lama WAJIB aku  pastikan  SABUN CLAY sentiasa dengan aku(^_^). Diingatkan juga kalau nak pakai sabun ni kena pakai dengan betul-betul. Jangan pakai separuh jalan terus dah stop. Kalau boleh pakai sabun ni berterusan ok? :-)


SABUN CLAY

Sabun Clay


Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia : RM 10.00
Sabah & Sarawak:

Harga Pengedar
Semenanjung Malaysia : RM 8.00
Sabah & Sarawak:

Bahan Kandungan : Sodium Palmitate, Tanah Liat, Susu Kambing, Glycerin, Titanium Dioxide, Methylisothiazolinone AHA, Ekstrak Buahan dan Tumbuhan. 
 
INFO ( Mohon Share ) :

Sabun ini telah mula memasuki pasaran MLM dan mendapat pemintaan yang tinggi. Tanah liat putih yang dijadikan bahan campuran dalam sabun ini menjadi ubat yang baik terutama untuk sakit-sakit kulit seperti ekzema, gatal-gatal dan lain-lain lagi. Penggunaan tanah liat putih (clay) adalah antara 3% - 10%, namun begitu ia memberi kesan yang cepat pada penyakit-penyakit tersebut.

Ekzema adalah sejenis penyakit kulit yang sukar diubati dalam pengubatan moden tetapi mudah diubati dengan penggunaan sabun clay ini. Pada peringkat awal sabun ini tidak diletakan pewangi tetapi keluaran baru telah di masukan pewangi yang boleh menyegarkan pengguna. Insyaallah. Tanah liat putih juga akan dijual dipasaran dalam bentuk scrub badan tidak lama lagi dan ia memberikan pembersihan yang sebenar mengambil daripada kaedah fikh menyamak dengan 1 bahagian air tanah.
Ia juga berfungsi menghilangkan jarawat muka atau badan. Ia juga dapat membantu membersihkan kulit secara mendalam serta menjadikan kulit lebih anjal, lembut dan segar. Sabun kecantikan ini juga mengandungi kadar lembapan yang amat diperlukan oleh kulit dan dapat menghilangkan kesan parut. Selain itu ia juga anti kedutan, dapat mengubati pigmentasi, kulit mati dan membersihkan kotoran.


Post a Comment